Prečo posilňovaťPridané: 27.04.2018

Fúúú, no prečo začať. Kvôli vyšportovanej postave? Zdraviu? Forme? Čo motivovalo vás? Vyjadrite sa v komentári pod článkom. Začnem hneď s potešujúcou správou. Veda prináša stále nové dôkazy o tom, čo my všetci aktívny cvičenci už dlhšie alebo kratšie s radosťou a pôžitkom používame v praxi, teda na vlastnej koži.

Pri širšom pohľade na posilňovanie môžeme konštatovať, že ľudia cvičia hlavne pre celkovú zdatnosť, zdravie a pohodu. V užšom pohľade je posilňovanie využívane na formovanie postavy. Pri špecializácii prichádza na rad bodybuilding.

 

Podstatnejšie ako pomenovanie je však samotný charakter tejto športovej činnosti. Ide o cvičenie so záťažou, prípadne proti odporu. Možno uveríte alebo nie, výskumy potvrdzujú to, čo nadšenci na základe pragmatických poznatkov hlásajú už dlho a to, že z hľadiska účinnosti a prospešnosti pre kondíciu, zdravie a pohodu človeka v dnešnej dobe je aktivitou číslo jedna práve posilňovanie.

 

Prínos posilňovania pre mladšie ročníky je zrejmý. Popularita fitness neutícha, mladí ľudia v každej dobe túžia po vybití energie, športovej postave, chcú sa zdokonaľovať a sebarealizovať. Ich aktivity sú navyše prirodzené a spontánne.

 

Pri skôr narodených dochádza už k logickému uvažovaniu pre a proti. Aké sú teda argumenty v prospech cvičenia so záťažou?

 

Podľa výskumu Dr. Boba Arnota, vedúceho lekárskeho korešpondenta NBC, stráca človek po 40 - tke v priebehu desaťročia 2,7 kg svalovej hmoty. Bežne si to človek ani nevšimne, pretože obvody rúk či nôh ostávajú na rovnakej úrovni, akurát svalovú hmotu nahrádza tuk.  

 

Priemerný 35 ročný muž má 18 % tuku, 65 ročný už 38 %. V prípade žien je zmena ešte rapídnejšia. To znamená, že čím menej svalovej hmoty máte, tým menej môžete jesť bez hrozby pribratia na váhe. Je to dané tým, že strácate aktívnu hmotu spaľujúcu kalórie behom odpočinku. Ako sa dá zabrániť týmto nežiadúcim procesom (strata kondície, pohody, prípadne zdravotné problémy) ?

 

Renomovaná inštitúcia American college of sports Medicine odporúča jednoduchý a jednoznačný recept: posilňovanie pre každého dospelého jedinca. Určite nie je vhodné čakať, pretože čím skôr začnete, tým viac svalovej hmoty si zachováte v neskoršom veku.

 

Je vhodné si zapamätať: Aby ste sa cítili a vyzerali čo najlepšie, musíte posilňovať. Svaly znamenajú mladosť. Nejde tu o to, znevažovať aeróbne cvičenie, avšak treba si uvedomiť, že starnúcich ľudí pred zoslabnutím neochráni. V rozumnej kombinácii vytrvalostných športov s posilňovaním sa však dá tento problém vyriešiť.

 

Naším zámerom bude poskytovať vám informácie, rady, tipy, aby sme Vás viedli správnym smerom k dosiahnutiu vašich cieľov. Pozitívna zmena životného štýlu vám zaručí, že sa vymaníte z priemeru. Dôležité bude Vaše odhodlanie, vôľa, predsavzatie.

 

Pamätajte si, čo nevyšlo dnes, zajtra môže.


Späť na zoznam článkov
Zatvoriť

K článku neboli pridané žiadne komentáre vložiť nový komentár

Copyright 2018 © Fitness-Sport.sk