CinkoveSety.sk

 

 

Spolu to dáme
Tréning, motivácia, výživa. Rady, tipy, prekvapenia, zadarmo u Teba doma. Spam neposielame, kedykoľvek sa môžeš odhlásiť.

Začnite spaľovať energiu tak, ako nikdy predtým.Pridané: 07.07.2018

Adaptácia. Slovo, ktoré odpovedá na dôležitú otázku, prečo sa už toľko nepotíte prípadne prečo máte tak slabý energetický výdaj. Po určitom čase sa musíte začať viac snažiť, aby ste dosiahli intenzitu a výsledky ako na začiatku. Nech začnete s akoukoľvek činnosťou, telo pomerne rýchlo príde na to, ako vykonať cvik s najnižšou dávkou námahy. Ak chcete telo oklamať a zlepšovať svoju výkonnosť, musíte trénovať dlhšie, tvrdšie, rýchlejšie a inak. Osvojte si princíp pestrosti.

Začnite spaľovať energiu tak, ako nikdy predtým.Ako príklad môžeme uviesť beh po rovnom povrchu. Po určitom čase sa telo záťaži prispôsobí a energetický výdaj sa zmierni. Ak zaradíte do tréningu aj prekonávanie výškových rozdielov, spálite viac energie a zabezpečíte aj zvýšenie srdcovocievnej zdatnosti, do istej miery aj svalový rozvoj. Chôdza, beh, jazda na bicykli po hornatom teréne alebo vystupovanie po schodoch. Pár príkladov z bežných možností každého z nás.

 

Tréning nemusí byť intenzívny, striedajte rôzne typy zaťaženia. Dlhšie a pomalšie intervaly miernejšej intenzity a kratšie intervaly vyššej intenzity. Pár čísel na ozrejmenie : napr. osoba vážiaca cca 70 kg spáli pri chôdzi o rýchlosti 6,3 km/h po rovine za 30 min 150 kcal. Ak dodrží rýchlosť aj pri 5 % stúpaní, zvýši sa energetický výdaj na 250 kcal. Ak redukujete hmotnosť, musí byť váš výdaj vyšší ako príjem. Akákoľvek činnosť (beh, chôdza, bicykel) v hornatom teréne významne zvýši váš energetický výdaj, najviac vtedy, ak na to nie je vaše telo zvyknuté.

 

Samozrejme, berieme v úvahu aj to, že nie každý má v okolí hornatý terén, prípadne doma bicykel, svoju rolu hrá aj počasie, či sila dolných končatín. Tu prichádza na rad fitness centrum a využitie bežiaceho pásu s určitým sklonom, alebo aj stepera či eliptického trenažéra. Už keď budete vo fitku, skúste si aj tlaky na posilňovacej lavici, hrazdu alebo činky - jednoručky, prípadne iné náradie. Vo Vašej snahe zlepšiť svoju postavu a zdravie sa to môže hodiť.

 

Ak nie ste aktuálne vo forme, nezúfajte. Začnite zľahka tréningom v intervale 1-3 minúty. Jedna minúta intenzívnej činnosti, následne pár minút miernej aktivity. Postupne hranicu intenzívnej činnosti navyšujte podľa vlastných postrehov a pocitov. Telo Vám bude vďačné a vy vo forme.

 


Späť na zoznam článkov
Zatvoriť

K článku neboli pridané žiadne komentáre vložiť nový komentár