Spolu to dáme
Tréning, motivácia, výživa. Rady, tipy, prekvapenia, zadarmo u Teba doma. Spam neposielame, kedykoľvek sa môžeš odhlásiť.
Táto stránka je chránená službou reCAPTCHA. Zistiť viac.
Informácie získané prostredníctvom Google reCAPTCHA podliehajú Pravidlám ochrany osobných údajov a Zmluvným podmienkam spoločnosti Google a používajú sa všeobecné bezpečnostné účely (nepoužívajú sa na prispôsobenú reklamu spoločnosti Google).
Blog / Články

Hrazdy na stenu

Pridané: 07.05.2018

Premýšľate nad tým, že by ste mohli vlastným úsilím zmeniť úroveň svojej fyzickej kondície? Chceli by ste nabrať svalovú hmotu v hornej partii vášho tela, teda v oblasti rúk? Boli by ste veľmi radi, ak by sa vám podarilo zvýšiť úroveň vašej fyzickej kondície pomocou pravidelného a poctivého cvičenia? Chceli by ste, aby si aj vaše okolie všimlo, že sa pravidelne a intenzívne venujete posilňovaniu? Radi by ste v oblasti rúk nielen nabrali svalovú hmotu, ale aj získali dostatočnú silu? Môže sa vám to hodiť aj v každodennom živote, pokiaľ sa ocitne v situácií, že budete musieť dvíhať ťažké veci alebo ich premiestňovať. Ak je vašim cieľom naberanie svalovej hmoty a sily v oblasti rúk, mali by ste svoju pozornosť pri pravidelnom tréningu zamerať na cvičenie pomocou hrazdy. Dostať sa k hrazde dnes už nie je veľký problém, pretože sú čoraz viac cenovo dostupnejšie, pre čoraz viac obyvateľov.

Hrazdy bývajú dnes už bežnou súčasťou každého fitness centra. V tomto smere je nezáleží na tom, či ste sa rozhodli pravidelne navštevovať fitness centrum, ktoré svojim klientom ponúka iba možnosť posilňovania. Hrazdy bývajú, pochopiteľne, súčasťou aj tých fitness centier, ktoré svojim klientom ponúkajú oveľa viac ako len posilňovanie. Môžete ich nájsť aj vo fitness centrách, ktoré ponúkajú možnosť absolvovať skupinové cvičenia pod dohľadom skúseného trénera alebo ponúkajú svojim klientom aj saunu. Nebojte sa, určite v každom fitness centra môžete nájsť hrazdu, na ktorej budete môcť vykonávať cvičenia zamerané na naberanie svalovej hmoty v oblasti rúk.

 

Čo sa týka hrázd, tak je skutočnosť taká, že ich existuje niekoľko druhov. Najjednoduchšie sú hrazdy do dverí, ktoré sú určené hlavne pre tých, ktorí žijú v panelových bytoch na sídlisku alebo na dedine. Sú ľahko uskladniteľné a v porovnaní s ďalšími druhmi hrázd majú aj veľmi kompaktné rozmery. Ďalším typom hrázd sú hrazdy na stenu. Na rozdiel od predchádzajúceho typu hrazdy si vyžadujú okrem poskladania aj privŕtanie do steny. Musíte pri nich počítať s tým, že si na ne budete musieť vyhradiť väčšiu úžitkovú plochu. Nie je totiž veľmi praktické, aby ste mohli túto hrazdu po ukončení každého cvičenia dávať dole zo steny a následne ju pred začatím ďalšieho cvičenia mohli montovať naspäť do steny. Taktiež poznáme aj hrazdy, ktoré je možné zavesiť do stropu. Majú rovnaké vlastnosti ako hrazdy do steny. Ďalej poznáme stacionárne hrazdy. Tieto hrazdy je nutné po ich zakúpení iba poskladať a môžete ich umiestniť kdekoľvek do miestnosti. Nemusíte sa vôbec obávať, že by ste ich museli ešte niekde umiestňovať pomocou použitia vŕtačky. Jednoducho ich len poskladáte pomocou priloženého návodu a môžete začať cvičiť.

 

Hrazda na stenu je ideálnou voľbou pre tých, ktorí chcú svoj pravidelný tréning zamerať na naberanie svalovej hmoty v oblasti rúk. Okrem stacionárnej hrazdy, býva hrazda na stenu tiež bežnou súčasťou každého fitness centra. Pri montáži pomocou vŕtačky dbajte na presnosť a stabilnosť montáže. Musíte mať počas cvičenia na hrazde pocit stability a bezpečia. Nemôže sa stať, že by počas vášho cvičenia hrazda na stenu padla smerom na podlahu. Mohlo by to vážne poškodiť vaše zdravie. Výhodou hrazdy na stenu je aj to, že vôbec nie je náročná z hľadiska udržiavania. Dnes už väčšina hrázd býva farbená práškovo, takže postačí, ak ju približne raz za dva týždne umyjete pomocou handry, ktorú namočíte do teplej mydlovej vody.

 

Hrazda na stenu umožňuje vykonávanie všetkých najčastejšie vykonávaných cvikov pomocou hrazdy. Môžete na nej vykonávať obľúbené tricepsové kliky. Ako už z názvu vyplýva ide o cvik zameraný na posilňovanie tricepsov. Jednoducho uchopte do rúk paralelnú tyč a dvihnite sa až do natiahnutých rúk. Pomaly sa dvíhajte smerom hore, až kým budete mať pocit napnutých lakťov. Vaše ruky sa musia nachádzať na paralelnej úrovni s podlahou. V tejto pozícií zotrvajte približne 5 sekúnd a následne sa vráťte do východiskovej pozície. Hrazda na stenu umožňuje vykonávanie klikov. Zaveste sa na hrazdu tak, aby ste uchopili jej vodorovnú tyč dlaňami smerom dopredu. Uchopte ju približne na šírku svojich ramien. Následne sa snažte z tejto pozície vytiahnuť smerom hore tak, aby sa nachádzala vaša brada približne na úrovni hrazdy alebo nad ňou.


Späť na zoznam článkov
Zatvoriť

K článku neboli pridané žiadne komentáre vložiť nový komentár

Copyright 2018 - 2021 © Činkové sety, činky, posiľnovacie stroje a lavice, rotopedy, eliptické trenažéry, bežecké pásy a fit